Οστεοαρθρίτιδα

/Οστεοαρθρίτιδα

Τι είναι η οστεοαρθρίτιδα και πώς αντιμετωπίζεται

Η οστεοαρθρίτιδα είναι πάθηση των αρθρώσεων και η πιο συχνή μορφή αρθρίτιδας. Ο αρθρικός χόνδρος γίνεται σταδιακά πιο μαλακός και φθείρεται, έως την καταστροφή.

Η οστεοαρθρίτιδα περιγράφεται ως πρωτοπαθής όταν τα αίτια δεν είναι εμφανή και δευτεροπαθής όταν προκύπτει ως αποτέλεσμα εμφανούς ανωμαλίας, τραυματισμού, ρευματικού νοσήματος κ.λπ.

Συνήθως η πάθηση αφορά ασθενείς προχωρημένης ηλικίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εμφανίζεται με τη γήρανση, αλλά ότι χρειάζεται μεγάλο διάστημα για να εμφανιστούν τα κλινικά συμπτώματα. Σπάνια αφορά άτομα νεότερης ηλικίας και αυτό αν ο αρθρικός χόνδρος έχει καταστραφεί.

Η οστεοαρθρίτιδα εντοπίζεται πιο συχνά στις αρθρώσεις ισχίου – γόνατος και σπανιότερα σε άλλες αρθρώσεις. Κάποιες αρθρώσεις προσβάλλονται με διαφορετική συχνότητα στους άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες.

Τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας σχετίζονται και με τη σωματική διάπλαση του ασθενούς, καθώς και με επαγγελματικούς παράγοντες. Τα κυριότερα συμπτώματα είναι ο πόνος, ο οποίος είναι διάχυτος, το οίδημα που υποτροπιάζει ή είναι συνεχές, η δυσκαμψία που παρουσιάζεται μετά από μειωμένη άσκηση και η κίνηση, η οποία είναι πάντα περιορισμένη.

Η διάγνωση της οστεοαρθρίτιδας γίνεται με ακτινολογικό έλεγχο και σπινθηρογραφικό έλεγχο, σε ιδιαίτερες περιπτώσεις.

Η θεραπεία αποτελείται από δύο στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι συντηρητικά με αναλγητικά, με πρόγραμμα συγκεκριμένων ασκήσεων και με τρόπους αποφόρτισης της άρθρωσης (π.χ. απώλεια βάρους). Το δεύτερο στάδιο είναι η χειρουργική αντιμετώπιση με τη μέθοδο της αρθροπλαστικής.

Τα τελευταία χρόνια στην πρώιμη διάγνωση της οστεοαρθρίτιδας, ιδιαίτερα του γόνατος και του ισχίου (κατά τα αρχικά στάδια), είναι δυνατόν να θεραπευτεί ή ακόμα καλύτερα να καθυστερήσει η εξέλιξή της, με νέες μεθόδους όπως η χρήση PRP, βλαστοκυττάρων, εξελιγμένων μορφών υαλουρονικού οξέος και η χρήση βιολογικών παραγόντων.

Σε ότι αφορά τη χειρουργική θεραπεία οι αρθροπλαστικές ισχίου και γόνατος μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας (εμφυτεύματα τελευταίας γενιάς, ρομποτική τεχνολογία, Fast truck αποθεραπεία, τομών ελάχιστης παρέμβασης) οδήγησαν στη σχεδόν αναίμακτη, γρήγορη και ανώδυνη επέμβαση, στην άμεση κινητοποίηση και απίστευτα γρήγορη αποκατάσταση των ασθενών με οστεοαρθρίτιδα.

Κλείστε ραντεβού online ή επικοινωνήστε μαζί μας.